Gwarancja na żaluzje i rolety Akces Sosnowiec
WARUNKI GWARANCJI
- Akces s.c. zwana dalej Gwarantem, gwarantuje dobrą jakość oraz sprawne działanie nowego produktu zgodnie ze standardami przewidzianymi dla danego rodzaju produktów, z zastrzeżeniem użytkowania zgodnego z przeznaczeniem, w normalnych warunkach.
- Podczas fizycznego odbioru produktu w siedzibie Gwaranta lub w dniu dostarczenia produktu za pośrednictwem firmy spedycyjnej Kupujący zobowiązany jest sprawdzić jakość, wymiary oraz kompletność dostarczonego produktu zgodnie z zamówieniem, pod rygorem utraty prawa kwestionowania jakości i kompletności dostawy.
- Gwarant udziela gwarancji na okres 24 miesięcy od daty sprzedaży. Podstawę reklamacji stanowią łącznie:
- Dowód sprzedaży wystawiony przez Gwaranta - uprawnienia z tytułu udzielonej gwarancji mogą być realizowane jedynie po przedstawieniu przez Kupującego kopii faktury lub paragonu, z których daty wystawienia wynika, że towar jest objęty gwarancją.
- Montaż zgodny z instrukcją montażu, zamieszczoną w cenniku oraz instrukcji montażu producenta - Vertex S.A.
- W przypadku prawidłowego złożenia przez Kupującego reklamacji, Gwarant zobowiązuje się do:
- Rozpatrzenia zasadności reklamacji w ustawowym terminie.
- Usunięcia wad - jeżeli zgłoszenie reklamacji jest zasadne.
- Wymiany towaru na wolny od wad, w przypadku braku możliwości ich usunięcia.
- W przypadku wymiany wadliwego produktu czy wadliwych elementów na nowe Kupujący jest zobowiązany do wydania reklamowanej rzeczy Gwarantowi, celem przeprowadzenia oględzin.
- Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane przez Gwaranta w możliwie najkrótszym terminie, przy czym bezpłatną naprawę lub wymianę reklamowanego produktu poprzedza ekspertyza dokonanego uszkodzenia, na podstawie której Gwarant podejmuje decyzję o zasadności reklamacji. Odpowiedzialnością Gwaranta nie są objęte koszty demontażu wadliwego produktu oraz koszty transportu produktu do firmy Akces , jak również koszty ponownego transportu i montażu produktu, które obciążają w całości Kupującego.
- Gwarant nie ponosi odpowiedzialności w przypadku:
- Zastosowania przez Kupującego lub osoby trzecie przeróbek nie dokonanych , lub nie dozwolonych przez firmę Akces s.c
- Uszkodzeń folii i farby nie zgłoszonych w dniu odbioru produktu.
- Uszkodzeń mechanicznych oraz uszkodzeń będących wynikiem niewłaściwego lub niedbałego użytkowania lub przechowywania, nadmiernego przeciążenia, eksploatacji w niewłaściwych warunkach bądź niewłaściwej instalacji elektrycznej.
- Zdarzeń losowych zaistniałych po wydaniu produktu, w szczególności na skutek wpływów atmosferycznych, zakłóceń elektromagnetycznych, wyładowań elektrycznych i przepięć w sieci zasilającej.
- Zastosowanie nieoryginalnych materiałów lub akcesoriów.
- Niezastosowania się do zaleceń określonych w cenniku oraz instrukcji montażu Akces s.cvertec., wadliwe użytkowanie niezgodne z instrukcją.
- Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia oryginalnych elementów, części i akcesoriów spowodowanych ich normalną eksploatacją.
- W przypadku odrzucenia zasadności reklamacji w wyniku przeprowadzonych przez Gwaranta oględzin, koszty oględzin oraz zwrotu towaru ponosi Kupujący.
- Od decyzji o negatywnym rozpatrzeniu reklamacji Kupującemu przysługuje odwołanie do Gwaranta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Termin wniesienia odwołania, o którym mowa w punkcie 7.1., wynosi 7 dni od dnia poinformowania Kupującego przez Gwaranta o wyniku oględzin.
- Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji w przypadku dokonania naprawy, przeróbki lub wymiany uszkodzonych produktów lub ich części we własnym zakresie lub przez inne osoby lub firmy niż Gwarant lub polecone przez Gwaranta.
- Strony mogą ustalić, że czynności wskazanych w punkcie 8 dokona Kupujący we własnym zakresie, nie tracąc uprawnień gwarancyjnych. Uzgodnienia powinny być dokonywane na piśmie pod rygorem nieważności.
- Gwarancja nie zostaje udzielona Kupującym, którzy nie zapłacili za towar lub zapłacili po upływie wskazanego na fakturze terminu płatności.
- Kupujący może podnosić wobec Sprzedawcy roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady, jedynie w przypadku łącznego spełnienia następujących przesłanek:
- montaż został wykonany przez autoryzowanych przedstawicieli sprzedającego;
- wady zostały niezwłocznie zgłoszone sprzedającemu w formie pisemnej;
- produkt był zainstalowany i użytkowany zgodnie z instrukcją producenta;
- w produkcie nie zostały dokonane żadne zmiany lub naprawy przez osoby nieautoryzowane.
- Powyższe postanowienia określają całokształt odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu wad przedmiotu umowy. Dalsze roszczenia Kupującego, w szczególności roszczenia z tytułu ustawowej rękojmi oraz roszczenia z tytułu szkód pośrednich, w tym także utraconych korzyści Kupującego, są wyłączone.
- Pozostałe uprawnienia Kupującego wynikają z obligatoryjnie obowiązujących przepisów, w szczególności odnośnie sprzedaży konsumenckiej, mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 27.07.2002 r. ( Dz.U. z 2002r. Nr 141 poz.1176 z późniejszymi zmianami).